Pr. 3. juni 2025 skifter Folketeatret billetsystem fra Billetten A/S til Tixly Denmark. Billetter købt før den 3. juni 2025 er fortsat gyldige, overgår til Folketeatret og er fra denne dato uvedkommende for Billetten A/S. For alle billetkøb, der foretages efter den 3. juni 2025, gælder nedenstående salgsbetingelser.
GENERELLE OPLYSNINGER
Folketeatret (hovedindgang)
Nørregade 39
1165 København K
Email: mail@folketeatret.dk
Telefon: (+45) 38 34 55 55
CVR: 30635051
PRISER OG GEBYRER
Billettens pris er inklusive moms og billetgebyr på 15 kr.
For billetter under 80 kr. udgør billetgebyr 5 kr.
Ved køb på www.folketeatret.dk pålægges der hver ordre et samlet ordregebyr på 15 kr.
Ved køb over telefonen pålægges et ekspeditionsgebyr på 40 kr. pr. ordre.
Du kan betale med Dankort, Mastercard, VISA, Maestro, MobilePay og Apple Pay.
Du betaler for dine køb ved bestillingen. Dit køb er bindende, når vi har modtaget og registreret betalingen. Al elektronisk betaling foregår i krypteret form, og oplysninger om dit betalingskort sendes sikkert og direkte til vores kortindløser (Nets). Vi har ikke adgang til dine kortoplysninger.
Ved større ordrer og betaling via faktura, herunder EAN, betales et ekspeditions- og fakturagebyr på 85 kr. pr. ordre. Betalingsfristen er 8 dage.
KØB OG LEVERING AF BILLETTER
Når du køber billetter på www.folketeatret.dk, får du tilsendt en kvitteringsmail med et link, hvor du kan hente billetterne ned som en PDF. Herefter kan du gemme dine billetter på din telefon eller printe dem. Det er ikke nødvendigt at printe dine billetter, så længe du kan fremvise dem til vores kontrollører på din telefon.
Hvis du ikke har modtaget en kvitteringsmail inden for 24 timer efter, du har foretaget dit køb, skal du kontakte vores billetkontor på info@billetbillet.dk eller på telefon 70 27 22 72, mandag kl. 10-17 og tirsdag-fredag kl. 14-17.
Inden du kontakter vores billetkontor, beder vi dig tjekke, om kvitteringsmailen er havnet i din spam-indbakke.
Ved billetkøb accepterer du at modtage servicemails og/eller sms’er med praktiske oplysninger om den forestilling eller det arrangement, du har købt billet til – herunder gen sendelse af dine billetter få dage før forestillingen.
Billetter sendes ikke med brev.
DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER
For at du kan købe billetter via vores hjemmeside www.folketeatret.dk, skal du altid registrere dig med følgende personlige oplysninger:
Navn
E-mailadresse
Telefonnummer
Postnummer
Du kan vælge at købe som gæst eller oprette en profil, der registrerer og gemmer alle dine køb på Folketeatret og vores teatersamarbejdspartnere Betty Nansen Teatret, Nørrebro Teater, REPUBLIQUE / REVOLVER og Østre Gasværk Teater via Tixly Denmark.
Når du køber billetter af os, behandler vi dine oplysninger jf. vores privatlivspolitik (https://www.folketeatret.dk/om-folketeatret/privatlivspolitik/)
FORTRYDELSESRET
Køb af teaterbilletter er ikke omfattet af fortrydelsesfristen jf. Ifølge § 18, stk. 2, nr. 12 i Forbrugeraftaleloven.
BILLETTENS GYLDIGHED
Billet med påtrykt stregkode samt ordrenummer er dit adgangsbevis til en konkret forestilling eller arrangement. Billetten skal kunne fremvises på din telefon eller printet på papir, men den er kun gyldig, hvis stregkoden er synlig og aktiv. Det betyder, at billetter, hvor stregkoden er utydelig eller billetter, som er blevet annulleret pga. bortkomst eller ombytning til en anden dag, ikke er gyldige. Stregkoden accepteres kun én gang ved adgang til forestillingen eller arrangementet. Billetten kan altså ikke forsøges anvendt flere gange eller kopieres.
Vær opmærksom på at det i Danmark er ulovligt at udbyde og videresælge billetter til en højere pris, end de oprindeligt har kostet (inkl. gebyrer). Ulovlig kopiering eller ulovligt videresalg af billetter kan medføre, at du ikke får adgang til arrangementet.
AFLYSNING
Aflysning dækker over, at forestillingen eller arrangementet slet ikke gennemføres, eller at datoen bliver ændret. Delvis gennemførelse eller ændring i repertoiret er ikke at betragte som en aflysning.
Folketeatret er alene ansvarlig i tilfælde af aflysning og kan give tilladelse til, at billetten ombyttes eller refunderes.
Ordre-, billet-, ekspeditions- og byttegebyr refunderes ikke ved aflysning.
AFBESTILLINGSFORSIKRING
Du har mulighed for at tilkøbe en afbestillingsforsikring for ekstra tryghed. Forsikringen udbydes af Secure My Booking og dækker blandt andet ved akut opstået sygdom, alvorlig tilskadekomst eller dødsfald hos dig selv, en ledsager eller et nært familiemedlem.
Forsikringen tegnes i forbindelse med billetkøb på www.folketeatret.dk
Folketeatret fungerer udelukkende som formidler af Secure My Bookings forsikringsprodukt og har derfor ikke ansvar for selve forsikringen. Eventuelle skader eller krav skal anmeldes direkte til Secure My Booking via https://securemybooking.com.
BILLETBYTTE
Du kan bytte dine billetter til en anden spilledag i forestillingens spilleperiode frem til syv dage før den forestilling, du har billet til, forudsat at der er ledige, tilsvarende pladser.
Der opkræves et byttegebyr på 25 kr. pr. billet.
Du kan selv bytte dine billetter via byttelinket i den kvitteringsmail, du modtog ved købet.
Er du medlem af fordelsklubben Mit Teater, kan du bytte dine billetter gratis indtil 48 timer før forestillingen, ved at kontakte vores billetkontor på info@billetbillet.dk eller på telefon 70 27 22 72, mandag kl. 10-17 og tirsdag-fredag kl. 14-17.
GAVEKORT
Når du køber et gavekort online på www.folketeatret.dk, modtager du det som en vedhæftet PDF sendt til den e-mailadresse, du har angivet ved købet.
Der pålægges et ordregebyr på 15 kr. ved køb af gavekort til Folketeatret.
Gavekort kan anvendes til køb af billetter til Folketeatret forestillinger og arrangementer.
Bemærk: Gavekort kan ikke benyttes i baren eller til arrangementer, hvor billetterne ikke sælges via Folketeatret. Gavekort har en gyldighed på 3 år fra udstedelsesdato, og udløbsdatoen kan ses direkte på gavekortet.
Når du modtager dit gavekort, anbefaler vi at du kontrollerer, at gavekortet stemmer overens med det købte. Hvis oplysningerne ikke er korrekte, bedes du kontakte vores billetkontor på telefon 70 27 22 72, mandag kl. 10-17 og tirsdag-fredag fra kl. 14-17.
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret ved køb af gavekort.
Ønsker du at fortryde dit køb, kan du gøre det via kvitteringsmailen. Vi refunderer beløbet uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, vi har modtaget besked om din fortrydelse.
Bemærk: Ved fortrydelse efter de 14 dage fratrækkes et ekspeditionsgebyr på 40 kr.
MISTET GAVEKORT
Hvis du mister dit gavekort, kan det spærres med øjeblikkelig virkning. Ring til vores billetkontor på telefon 70 27 22 72, mandag kl. 10-17 og tirsdag-fredag kl. 14-17 og få hjælp.
REKLAMATION
Enhver form for reklamation skal rettes direkte til Folketeatret på mail@folketeatret.dk.
FORDELSKLUBBEN MIT TEATER
Nørrebro Teater er en del af Teaterbilletter-samarbejdet v. Scenit og BilletBillet, hvor du via www.teaterbilletter.dk kan melde dig ind i fordelsklubben Mit Teater og få adgang til særlige priser og eksklusive fordele. Læs Teaterbilletters handelsbetingelser her (link til: https://teaterbilletter.dk/klubbetingelser)
FORBEHOLD OG ANSVARSFRASKRIVELSE
Folketeatret tager forbehold for fejl og ændringer i priser, spilledage, repertoire, rollebesætning, udsolgte arrangementer mv., ligesom ret til ændringer af spilleperiode og -tidspunkter forbeholdes af Nørrebro Teater.
Opdateret den 3. juni 2025